Jag vill ju inte säga att jag är trött på värmen men...

... det är så himla jobbigt att sova i denna hetta. Just nu har vi 27 grader i sovrummet. Fönstret är öppet ,yttepytte lite så att inte katten hoppar/ramlar ut. Men vad hjälper det? Tur att vi är lediga imorgon så man kan ligga och vrida och vända sig halva natten.

Min plan för imorgon är ändå bara att få färg. Jag vill inte säga solbränd, för det vill jag ju inte bli. Sånt gör ont. Jag vill få en lätt gyllenbrun färg (i mina drömmar händer det typ) men mot dagens slut imorgon kommer man att kunna se likhet med en gris i hudfärgen. Hihih. Så går det när man har "porslinshy" eller vad man nu kan kalla det. Vit som snö, året om.

Idag hade jag faktiskt semester. Jag behövde vara ledig mitt på dagen så då löste vi det enkelt med en semesterdag. Skönt!
Jag har varit duktig och städa på nedervåningen, trotts värmen. Dammsugandet överlämnar jag till min kära sambo. Han är så bra på det.

Hade äntligen lyckats få en tid hos sjukgymnasten idag, därav behovet att vara ledig mitt på dagen, för min nacken som gör ont till och från.

Efter en massa vridande och vändande så kom han fram till vad felet var, fråga mig inte för jag kommer inte ihåg vad han kallade det. Men iallafall så blev det några ryckningar och knyckningar, det hjälpte kan jag lova. Jag har även fått direktioner att jag MÅSTE tänka på hållningen, särskilt när jag sitter vid en dator, typ på jobbet då alltså. Ska tillbaka på måndag iallafall och rycka och slita lite mer (det låter så hemskt men det är så skönt efteråt)!

Nu ska jag dra mig mot sängen iallafall, vi har öppnat upp ett fönster på vid gavel när vi ändå är där och tittar på Letterman. Godnatt!

Förresten, mindre än 2 månader till bröllopet nu! Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback