Bakat mammas kakor.

Har tillbringat förmiddagen med att baka :) Det är så himla kul tycker jag, även om det inte alltid blir så fint så smakar det ju gott iallafall ;)

Ska straxt ta ut den sista plåten bullar. Lyckades göra exakt 48 stycken som det ska bli enligt receptet. Lyckas alltid göra jätte stora eller jätte små annars Idag blev det iallafall vaniljbullar och så gjorde jag kaggeboformar. Det brukade mamma göra. Försökte hitta receptet på den via google men det fanns inget, som tur var hade syster skrivit ner det :)

Kom att tänka på när jag var mindre, då mamma och jag hade en kväll bara hon och jag. Då kunde vi göra en sådan deg och sitta och äta degen rakt av. Så onyttigt jag vet men bara känslan att minnas en sådan sak värmer i hjärtat. Ibland försöker jag komma ihåg hennes röst eller hennes doft eller vad som hellst men då är det alldeles blankt. Det blir väl så antar jag, det har ju ändå gått 5 år.


Nej nog om det för denna gången, här iallafall en liten titt på vad som bakats... Sara kommer förbi och är "försöksperson" hihi.. har även en liten surprise till henne hihi!

 
Visst har skåne mejerier snygga mjölkförpackningar, annorlunda än vanlig röd!


 
Ofärdiga och färdiga kaggeboformar!


Kommentarer
Britt Tufvesson säger:

Åhhh vad gott...

2008-10-18 | 20:47:54
Bloggadress: http://bubbis73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback