en dag i solen

Solen ger energi!

Idag vaknade vi skapligt, jag hade satt timer på tvättmaskinen så den var klar när vi gick upp. Perfekt att hänga ut tvätten så var den torr nu på eftermiddagen!

Efter frukost tog vi båda bilarna till byn för att tvätta dem. Mattias jobb har en tvätthall där det finns högtryckstvätt och dammsugare och all utrustning som behövs för en biltvätt! Iom att vi har grus där bilarna står skulle det bli väldigt geggigt om vi tvättade dem där ju!

Sen var vi värda en glass och efter det intogs det lunch på verandan. Härligt att kunna sitta ute och äta.

Mums! Vi hade fortfarande energi kvar så vi tog oss in en del av gräsmattan som vi ej krattat upp alla löv ifrån. Oj oj så fint det är där nu. Jag krattade och Mattias samlade ihop och gick och slängde. Jag kom fram till att jag har mycket mer ork för sådant nu när jag tränar och rör på mig. DET är ju jätte bra!

Vi hade faktiskt lite extra energi efter det här också. Mattias monterade ner en hylla och så tömdes renoveringsrummet på saker. Bara en golvlist kvar att ta bort sen åker golvet!
Ni kan ju gissa vad vi gör i påsk...

Nu tar vi det lite lugnt innan det är dags att grilla igen. Ikväll blir det kött och tsatsiki till det. Smarrigt!

När jag tittade på termometern alldeles nyss och i skuggan är det 19,5 grader. Tjena!

Lite bilder från idag...










Denna hade inga utslagna knoppar igår. Över natten så blev den såhär!



Detta träd säger vi förhoppningsvis adjö till imorgon om vädret tillåter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback