ett nytt försök

Jag måste skärpa mig!

Mina tidigare försök att bli hälsosammare avstannade i samband med att sommar, sol och glass kom. En fika är alltid mysigt och godis i soffan framför tv:n är ju ett måste, eller?!

Jag skötte ju min träning relativt bra under våren och imorgon ska jag påbörja det igen. Min plan är att träna här i byn i höst, sparar ju både tid och pengar på det. Men de börjar inte förrän nästa vecka, så imorgon blir det skivstång på Friskis, ska bli skoj!

Iallafall har vi upptäckt att varje kväll framför tv:n så plockar vi fram något att äta på, 90 % av gångerna har det varit något som inte gör att man mår bättre förutom just då.

Nu gör jag ett nytt försök, eftersom kroppen/jag är van att äta något framför tv:n på kvällen får det bli fruktstund istället. Sen sparar vi på det onyttiga till helgen!



Nu blir det Bones och frukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback