kladd är gott!

Här kommer receptet från Emmelies blogg. Dock så hade hon gjort några ändringar som jag också följde, hade i 0,5 tsk bakpulver samt hade ugnen på 200 grader och i kanske 10-15 minuter eftersom man gör dem som muffins istället för kaka. Kan dock tänka mig att även kladdkakan är god som den är!

Sen hade jag inte blåbär i utan hade en sats med jordgubbar och en med äpple och kanel. Funkar nog med det mesta i.

Vit kladdkaka med blåbär

För 10-15 bita personer.
Ingredienser

100 g margarin eller smör
2,5 dl strösocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
0,5 msk vaniljsocker
Blåbär
Gör så här

Smält smöret.

Vispa sockret och äggen pösigt. Ha i mjöl och vaniljsocker.

Häll smeten i en smord och bröad form ca 24 cm i diameter.

Strö över blåbären.

Grädda mitt i ugnen ca 30 minuter eller tills kakan fått lite färg. Den ska vara lite klattig i mitten

UGN 175 C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback