minnen

Här sitter jag i soffan, ihopkurad med en filt över mig. Ruggigt värre idag. Hoppas solen tänker titta fram iallafall någon dag till innan semestern är slut.
Har precis gjort en massa hål i en sånn hätta man har när man slingar håret, skoj. Använde en spik för att få dem bra ;) Har nämligen tänkt att jag ska göra slingor sen, bäst att passa på när svärmor är här och kan vara behjälplig!

Kom iallafall att tänka på hur det alltid var förr när jag skulle klippa mig, göra slingor eller färga håret. Min mamma var ju utbildad frisör (även om hon inte jobbade som det längre) så hon hjälpte ju alltid min syster och mig med sånna bestyr. Det brukade oftast bli en söndag eftermiddag/kväll som man syster kom hem och så fixade mamma med våra hår, det var säkert någon sport på tvn också som pappa satt och kollade på.
Fina minnen!
Dem vill man hålla fast vid och kunna ta fram när man kanske känner sig lite nere. Det är lite lustigt, ibland så kan det komma fram ett minne bara helt plötsligt, kanske för att man gör något som vi gjorde eller så. Det är iallafall skönt att man inte behöver pressa fram minnen om henne. De finns där. Även om jag inte längre kommer ihåg hur hennes röst lät t ex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback