jag blir upprörd

Jag läste denna artikel på aftonbladet och blir förbannad. Det är ju tur att de låter de som har ett eller fler IG:n få läsa upp sina betyg iallafall. Men alla de som har medelbetyg då, ska inte de ha någon möjlighet att kunna komma in på den utbildning som de vill gå? Om man vill bli läkare t ex, då krävs det väldigt höga betyg eller ett jätte bra resultat på högskoleprovet. Man har verkligen ingen möjlighet att läsa till läkare om man nu bara har medelmåttiga betyg.
Jag måste säga att jag är otroligt glad att det snart är val och jag hoppas innerligt att saker och ting förändras till det bättre.

Nu har jag varit mer politiskt än jag kommer vara igen... bara så ni vet. Ville bara skriva av mig för jag blev lite smått irriterad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback