för min framtid

Idag har jag gjort något bra. Jag har ringt till syokonsulenten på komvux här. Nu ska jag läsa upp mina gymnasiebetyg har jag tänkt. Puhh. Länge sedan jag satt i skolbänken men jag känner faktiskt att jag vill göra det nu så om jag nu vill plugga vidare, vilket jag har börjat fundera på, så kan jag söka det jag vill.

Jag är väldigt inne på att jag skulle vilja bli barnmorska faktiskt. Fast det är en himla massa pluggnade  bakom det, först sjuksköterska och sen jobba minst 1 år innan man kan läsa vidare 1,5 år tills man är klar.

Men vi får se hur det blir, det finns ju ingen högskola här så det blir att tänka lite mer på det. Steg 1 mot min framtid är iallafall planerad...

Kommentarer
Anonym säger:

Finns ju högskola på hemmaplan i Värnamo, dvs de samarbetar med andra högskolor men utbildningen går där.

2009-05-19 | 21:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback