när vindarna viskar mitt namn

Okej, jag erkänner. Jag fuskar! Mattias kommer hem sent idag eftersom han varit i Göteborg och efter att ha städat det värsta i hela huset satte jag faktiskt på tv:n. Usch och fy på mig! Har ingen ro att läsa, det regnar och blåser sjukt mycket ute så promenad är inte att tänka på. Så nu tittar jag lite på tv då. MEN, så länge man klarar de flesta dagar, eller?

Det är så himla skönt att det snart är helg igen. Jag trodde nog aldrig när jag gick i skolan att man kunde bli så trött och seg av att jobba. Bla. Och jag har 40 år kvar innan har kan sova hela dagarna och fika med grannarna ;) För som pensionär gör man väl inget annat?
Jag har iallafall 3 veckor i sommar där jag får vila upp mig (???), tur det.Och om en månad är det ju midsommar! Det ska bli riktigt kul, håller tummarna att det är någorlunda varmt och fint väder så att vi kan hålla till ute.

Försöker komma på intressanta saker som jag kan blogga om men ibland så händer det inte något spännande och då är det svårt att hålla bloggen rolig kan jag tycka. Ni har kanske tips vad jag kan skriva om?


Innan jag avslutar så måste jag berätta något skoj. Nyss spöregnade det och himmlen var täckt med mörka moln, nu när jag vänder mig om och tittar ut är det blå himmel och inte ett moln. Kanske blir en promenad ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback