De olika stadierna av bakfylla

Man vaknar och det första man tänker är varför drack jag igår?

När man börjar vakna till liv lite så känner man att lite mat hade ju inte varit helt fel. Man masar sig upp och äter.

Känslan att det kanske inte var så illa infinner sig.

Efter en stunds soffliggande kommer känslan att allting kanske inte är oki doki. I detta stadiet kan allting onyttigt hjälpa, eller ja allting ät och drickbart som inte innehåller alkohol.
Man gloffsar i sig.

Nästa stadie är lite jobbigt, då börjar man känna sig lite äcklad av sig själv pga det tidigare stadiet och allting man stoppat i sig. Dessutom kanske en promenad kan hjälpa mot huvudvärken.
Man går ut och går.

Hemkommen från promenaden känns promenaden som en riktigt dålig idé, den gjorde ju ingen nytta, man blev ju bara trött och varm.

Efter en stunds vila infinner sig nästa stadiet, tusan vad stökigt det är. Bort med alla tomma flaskor, diska och plocka med allt, trotts att det inte behövs.

Allting börjar kännas bra igen.

MEN allting kan också vända. Just nu kan jag meddela att jag är i "det är väldigt synd om mig och jag mår dåligt"- stadiet.

Nästa stadie dyker nog upp lagom efter middagen, "mår bättre men trött"- stadet.

Ville bara klargöra för er hur min dag har varit. Ungefär. Just nu jobbar jag på att nå fram till det sista stadiet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback