11 december - Mina syskon

Jag har berättat om mig själv, om mina  föräldrar och min bästa vän. Nu är det dags att berätta om den person som alltid finns där, som jag kan prata med om precis allting och som helt enkelt är världens bästa.
Min underbara syster!

När jag var yngre så var kanske inte min syster och jag bästa kompisar precis. Jag var nog ganska mycket den där jobbiga lillasystern som alltid skulle vara med och som gick in i hennes rum och lånade hennes parfym när hon inte var hemma. Ett minne jag har som jag nu skrattar åt (just då skrattade jag verkligen inte). Syster yster hade lärt mig att bugga tror jag det var, jag ville att vi skulle bugga och knackade på hennes rum, ihärdigt. Till slut öppnade hon och puttade bort mig från dörren så att jag skulle sluta. Men då gled jag på parkettgolvet och ramlade rakt ner i golvet. Det låter hemskare än vad det är. Jag skadade mig ju liksom inte och jag kan tänka mig att jag var sjukt jobbig som tjatade. Men jaa så är det att ha irriterande småsystrar ;)

Några år senare åkte hon iväg till Usa som au-pair i ett år. Jag tror att under det året blev vi mer och mer som vänner och jag fick min första pojkvän och det hände massor under året hon var borta. Sedan dess har vi alltid varit nära. Hon är den första jag ringer när det är något. Bra eller dåligt.

Att flytta långt bort från henne var inte så lätt och vi pratar i telefon nästan varje dag.

Jag är så glad att jag har en så underbar syster och jag vet att hon har fått stå ut med mycket från mig, jag har kanske inte alltid varit världens bästa syster. Men jag är glad att hon, även om hon har skällt på mig ibland, alltid har ställt upp och kommer göra det resten av våra liv också.

Tack för att du är världens bästa syster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback