19 december - Detta ångrar jag

Jag ångrar mycket.

Nu ska ni inte tro att jag har gjort en massa galna och dumma saker tidigare i livet och jag ångrar allt det. Nej, så är det inte. Eller alla har väl gjort några dumma saker som man ångrar. Men det jag tänker på är i mitt vardagliga liv.
Jag lovar er att frågar ni M om detta så kommer han prata på länge om detta.

Säg till exempel att vi ska äta ute. Vi sitter i godan ro och tittar på menyn. Jag bestämmer mig vad jag vill ha, helsäker på att det är just det jag vill ha. M bestämmer sig för något annat. Då helt plötsligt börjar tankarna snurra i mitt huvud, tänk om hans är godare, jag kanske inte vill ha detta ändå osv. Efter mycket om och men bestämmer jag mig för mitt första val.
Maten kommer in.
Självklart ångrar jag mig så fort jag ser Ms mat, den ser ju så mycket godare ut.
Sådär är det med allt.

Jag velar först jättelänge, sen ångrar jag mig direkt när jag har gjort mitt val. Jag har många gånger sprungit upp och bytt om innan jag kört till jobbet, eller så ligger det 20 provade plagg på sängen innan jag har bestämt mig, självklart ångrar jag mig alltid.  Ibland kan det dröja tills jag t ex kommer till jobbet. Då sitter man där och känner sig fel hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback