5 december - Vad är kärlek?

K Ä R L E K

Kärlek kan vara så många olika saker. Det första jag tänker på är kärleken man känner till den man älskar. Själva känslan är svår att beskriva. Till en början, en lätt pirrande känsla, som att man är nervös. Efter några år (självklart talar jag av flera års erfarenhet;) ) blir känslan annorlunda, det kanske inte pirrar varje dag. Men man har mer blivit som en person, känslomässigt då alltså, inte fysiskt.  Är han ledsen gör det ont i mitt hjärta och jag blir ledsen och vill genast göra allt bättre så att han blir glad igen. Är han arg blir jag också arg. Är han glad blir jag glad. Ni förstår hur jag menar. Kärlek är underbart och jag hoppas att alla människor som inte har hittat den rätta att älska än gör det någon gång i livet.

Sen finns du ju andra sorters kärlek också. Familjen och släkten älskar man alltid och den finns alltid där även om man inte träffas särskilt ofta eller om man t ex skulle bråka.

Man kan även älska sina vänner. Vänner kan man inte vara utan och har man hittat "rätt" person(er) så växer en underbar vänskaplig kärlek fram.

Man måste våga älska för att bli älskad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback