6 december - Min dag

Det är ju tråkigt att denna rubriken infaller en måndag. Jag tycker nämligen att måndagar är väldigt tråkiga och brukar ofta inte ha världens bästa humör dessa dagar, huvudvärk är även väldigt ofta förekommande.

Jag vill bara förvarna er, för jag kan tänka mig att det kan förekomma en gäsp eller två när du läser detta. Kanske himlar du med ögonen också och tänker "intresseklubben antecknar!". Men regler är till för att följas och jag har ju redan fuskat en gång, so here it goes...

Min dag idag började vid ca 06:20, jag vaknar av att Ms radioklocka är igång och att man är avstängd. Jag har visst en förmåga att göra det i sömnen. Störigt att jag har snoozat utan att veta om det. Dessutom är det kallt ovanför täcket. Inte lockande att gå upp. Men upp tar jag mig, till slut. En variant för att slippa frysa är att dra på sig kläderna under täcket innan man går upp.
Frukosten äts till en tänd adventsljusstake och sen är det bara att ge sig ut i kylan och borsta fram bilen. Efter min ofrivilliga snooztid på morgonen är jag liiiite sen.
Vägen till jobbet är varken mer eller mindre isig än vanligt. Slipper att träffa Helge eller Bambi i alla fall.
Jobb, jobb, jobb. Lunch. Jobb, jobb, jobb.
Efter jobbet är det dags för viktväktarna, måndag innebär nämligen vägning.Förra veckan var jag inte och vägde mig pga att det var så himla mycket snö men nu kunde jag inte hålla mig borta längre. Efter 2 stressiga veckor hade jag gått upp lite, 0,7 kg. Inte kul men heller inte så farligt, det kunde ha varit värre. Bara att ta tag i det igen och kämpa lite hårdare inför nästa vecka.
Efter en snabb pratstund med Sara styr jag bilen hemåt.
Väl hemma hjälper jag M som skulle klättra upp för en jätte hög stege till vår överförfrysta stupränna. Den var jätte hög. Ingen ramlade och ingen slog sig och det är ju alltid skönt, eller hur?

Medans M skottade av det värsta så lagade jag middag. Idag bjöds det på lammfärsbiffar, ris, tsatsiki och sallad. Smarrigt!

Just nu avnjuts en kopp kanelté i soffan framför tv:n och snart är det dags för att sova, för imorgon är det en ny dag och då behövs ny energi.

Jag hoppas att ni inte somnade i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback