Lite mer julbak

Idag var det dags för fas två i mitt julbakande. På förmiddagen bakades det muffins i stora lass, saffran och pepparkaka blev smakerna. Sen provade jag ett recept som jag hittade på viktväktarnas hemsida, glögghavremuffins. De blev mumsiga, lite för mjuka dock men man kan ju inte alltid lyckas, eller hur?

glögghavrekakor

massa muffins!

 

På eftermiddagen kom Sara och Martin hit. Det var dags för det stora pepparkaksbaket. Vi gjorde väldigt många finfina pepparkakor ska jag tala om för er. Dessa superfina pepparkakor dekorerade vi hur snyggt som helst.  Vi avslutade eftermiddagen med att fika och se på Sunes Jul. Mysigt värre!

 

djup konsentration!

Sara dekorerar

Massa pepparkakor på tur!

När vi satt där i godan ro så såg vi att Bambi kom och hälsade på (Bambi heter numera Killer för övrigt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback