Vinterväder

Igår eftermiddag började det snöa här , perfekt tyckte jag eftersom vi idag skulle gå på julmarknad. Det förhöjer ju mysigheten och julstämmningen något om det är snö också.

Men jag fick snart ångra att jag blev glad över snön. Påvägen hem från jobbet (det var moddigt värre) fick jag sladd med bilen. Som tur va körde jag inte så snabbt så jag hamnade inte i diket. Jag blev dock hur skakig och rädd som helst. Det var väldigt otäckt när bilen snurrade både hit och dit och jag inte kunde göra något åt det.
Men jag tog mig hem, ringde M och storgrät, så han blev väl uppskrämd fast allt gick ok.
Sen skulle vi åka och handla mat till vårat tomma ekande kylskåp. E4an är inte heller någon höjdare när det gäller snöoväder, det tog sin lilla tid.
Sen kom Ms föräldrar hit och vi åt mackor och såg på Idol. Bra slut på en annars rörig och stressig dag.

Imorse var första gången på ett bra tag som jag faktiskt lyckades sova lite längre på morgonen. Fick ihop nästa 9,5 timmes sömn. Det behövdes verkligen!
Vi packade in oss i bilen efter frukost och körde till Wapnös julmarknad. Förhoppningen om att det skulle vara snö där sjönk ju mer vi närmade oss. Tydligen hade det inte snöat lika mycket i väst som i mitten. Men men lite snö var det och det var faktiskt riktigt mysigt (det är det alltid!)

Väl hemma myste vi med lite glögg och eldning i vedspisen. Nu är det varmt och härligt i köket!
Vi avslutar kvällen med en riktigt julklassiker, Ett päron till farsa firar jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback