Malta

En överraskad Janne på flygplatsen

Vår tjusiga utsikt från hotellrummet. Havsutsikt som man inte behövde betala extra för.

Jag är glad och njuter av värmen och ledigheten.

Hamnpromenaden inte långt från vårat hotell. Underbar färg på vattnet, eller hur?

Vi bodde i Sliema och därifrån kunden man se huvudstaden Valette. Vi tog en färja över till Valetta, guppigt värre (tyckte jag i alla fall)

svärmor Karin :)

trånga och tajta gator var bara förnamnet. Taxichaufförerna som vi åkte med körde som galningar trotts detta.

Emmelie står och vinkar bland alla skolungdomar. Här är vi vid ett minnesmonument över de stupade i andra värdlskriget (rätta mig om jag har fel)

Detta gamla fortet heter St Elmo, används idag som polisskola mån-lör, på söndagar är det öppet för allmänheten att titta.Delar av filmen Midnight Express spelades in här.

Den här stora båten tillhörde om jag hörde rätt den som basar över fotbollslaget Chelsea.

Janne kikar runt i en finfin trädgård vi stannade till i.

Vi gjorde något jag aldrig gjort förut. Vi åkte häst och vagn runt Valetta och tittade på massor sevärdheter.

Verkligen en upplevelse.

Troligtvis skottskadad under andra världskriget.

En riktigt tjusig fontän.

En busy gata i Valetta

En del av den otrolig vackra St John's co-cathedral

Paus efter katedralen innan vi går vidare

Denna bilden är SÅ jag, eller hur?

Titta vilket fint bibliotek de har!

Nissen i gröna byxor som ni ser på bilden, det är Maltas bidrag till ESC som spelar in sin video.

Middag på Hard Rock


I lördags delade vi lite på oss. M och jag gick på upptäcksfärd i Sliema med målet inställt på shopping. Bland alla dessa pelarna hittade vi ett fyravånings shoppingvaruhus. Det ni!

Flashigt och nybyggt var hela området.

Efter ett par timmars shopping tog vi en paus i solen och åt lite gott. Jordgubbarna var smarriga!

Utsikten från taket på vårat hotell.

Tittut!

Resultatet av vår shoppingrunda. Dock så kommer 2 påsar från dagen innan ;)

Familjen utan fruarna

Jag och mitt hjärta

Utsikten ner från vår lilla franska balkong på 5:e våningen.

 

 

Malta vår ett underbart resmål och vi kommer absolut att åka tillbaka dit, då förmodligen en vecka så att vi hinner se allt som vi inte hann med denna gången.

Sen gjorde ju inte den strålande solen och 20 grader något heller. En riktigt energiboost för oss som stressar så dant annars.

 

 


Kommentarer
Erica säger:

Ser ut som ni haft det jättebra! =) Blir nästan lite avis. Bara längtar efter sol och värme.

2011-04-05 | 07:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback