Grillfest

Igår kväll hade vi en liten reunion med det gamla jobbgänget hemma hos min chef. Hur kul som helst, vissa av tjejerna har jag inte träffat på flera år.  Vi snackade, grillade, åt en massa, spelade spel och blev myggbitna.  Efter en vecka av extrem trötthet var jag lite småseg och efter två öl hade jag kunnat sova gott. Men det var heltklart värt att vara där, trotts tröttheten. Jag tror vi var hemma vid halv två eller något sånt.

Jag kom att tänka på att det är lustigt hur man faller tillbaka i samma mönster som man hade för 2 år sedan på bara några timmar. När jag jobbade där var jag ganska tillbakadragen när vi var hela gruppen tillsammans. Det fanns några "energi tjuvar" som tog mycket plats och ville ha all fokus på sig. Sånna människor som jag upplever som att de tittar snett på en för att man inte passar in i "hm/vecko revyn"-modellen. Hänger ni med?

Jag har förändrats mycket sen jag fick mer ansvar på jobbet och började lösa mina egna problem osv. Jag står ut  med fokus på mig och har inget problem med att stå och prata inför ett större gäng. Visst det har jag gillat innan också, men där med sådana människor runt mig så gör jag inte det. Jag drar mig tillbaka istället.
Så jag valde istället att umgås med de som inte behöver ha allt ljus på sig och vi hade jätte trevligt!

Nu kanske jag framstället det värre än det var, jag vet inte. Men jag är hur som helst glad att jag har hållit kontakten med de som jag känner att jag inte vill förlora kontakten med.

Kameran var med men den glömdes kvar i väskan hela kvällen, jag som alltid brukar ta så mycket bilder.
Ni får med andra ord klara er utan ;)

Nu ska jag klia sönder alla mina myggbett som jag håller på att bli galen på.

P.s Idag har jag varit på shoppingtur, imorgon kan jag visa mina fynd ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback