Sommarjobb

Har ni märkt mitt tema på rubriker? Jag skyller på att jag har semester och då har man bara sommar och sol i tankarna.

Idag har mitt mantra varit jobba jobba. Fast inte som jobba jobbet liksom utan som jobba i trädgården. Okej, inte riktigt hela dagen men i alla fall. Vi började med att gå en frisk (läs svettig) sommarpowerwalk. Jag informerade M om att det är en PW om man flåsar och typ inte kan prata, vilket jag gjorde (flåsade alltså) när jag berättade det. Har dock märkt att vi verkligen bor i en liten liten by, tyckte att vi gick runt nästan överallt och vad fick vi ihop 4,5 km. Kändes som minst en mil.

När vi kom hem varvade vi ner med frukost ute i skuggan och sen påbörjade vi dagens arbete. Trädgårdsarbete för att vara exakt. Vår grusplan har blivit invaderad av gräs och annat lustigt som fått för sig att växa upp. Nu har vi i alla fall fått bort allt ogräs från båda gångarna, bara den stora planen kvar. Den sparar vi till en annan dag, jag menar så vi inte sitter sysslolösa då.

Mitt i allt ryckande kom grannen farandes på sin åkgräsklippare och frågade om han skulle ta vår gräsmatta också när han ändå höll på. Hur bra granne liksom? Kan man ta med dem när man flyttar?

Efter en liten lunchrast fick jag mega bauta huvudvärk och gick in och la mig i det "svala" vardagsrummet. En timme senare vaknade jag tröttare än innan men utan huvudvärk. Säkert vätskabrist, trotts att jag hält i mig vatten. Men jag spurtade lite senare på eftermiddagen med att frisera lite växtligheter och köra med trimmern i en rabatt.
Jag vet, man borde rensa ogräs förhand istället men vad tusan, det var bara ogräs typ och det såg ut som f-n. Nu ser det finare ut :)

Roligast med denna bilderna är nog att jag har Ms jobbarskor på mig. Typ 5-6 storlekar för stora.

Jag jobbar faktiskt på riktigt också, posar inte bara ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback