Repriser

Ibland när man sitter på jobbet och knapprar på tangentbordet kan man slås av tanken:
"Tänk vad mycket roligt jag missar på tv:n, det går säkert en himla massa roliga program när jag inte är där och tittar"
.
Nu när jag har varit hemma under dagtid och tv:n har varit min bff, har jag insett att jag aldrig behöver slås av den tanken igen. För dagtid på tv går typ bara en sak - repriser.
Jo, repriser eller evighetslånga serier som har hållt på i typ 70 år (läs: Våra Bästa År).
Vad sägs om att se ett Top Model avsnitt från back in the day (läs: förra året) eller kanske Sjunde Himlen, den evigt lyckliga men röriga superkristna familjen som har visats sisådär 20 gånger.
Okej att jag älskar Vänner, hur bra som helst. Men samma avsnitt som visades på dagen visas ju också på kvällen. Tjoo liksom. En dag tv-tittare är väl kanske en kvälls tv-tittare också?
Hem till gården vet jag inte om det är en evighetsserie eller repris, jag vet bara att det typ alltid har gått på tv.

Sen inser jag också att tv-kanalerna smyger in nyare serier som de kanske har köpt in på test, så smygtestas de lite under dagtid kan jag tänka mig. Vad tror ni om Jerseylicious? Familjen Kardashian? Låter det lockande?

Nu säger jag inte att jag inte tittar på alla dessa repriser, för det gör jag. Det finns ju inget bättre att titta på liksom. Men någon gång ibland hade det varit skoj med något nytt? Kanske?

Jag tror att jag och tv:n behöver en paus. Mina två senaste inlägg har handlat om tv-tittande, hur sorgligt  är inte det? Får bli en paus, fast inte nu, nu är det ju OC repris och sen Project Runway.
Imorgon ska jag ta en paus, tills på kvällen i alla fall, för då är det ju Mello! DET går inte att missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback