Midsommardagen

Igår var väl kanske tempot snäppet lugnare än på midsommarafton. Vi inledde dagen efter frukost med att se en film, jag drog till med att "Vi måste se skräck" och rekomenderade en jätteotäck film, som jag kom ihåg det. Så otäckt var det ju dårå inte och det otäcka var väl egentligen att någon mördade folk men hmm.. ja den var bra i alla fall! Kanske mer thriller än skräck, men det är en tunn linje ;)

Sen var vi tvungna att köpa gasol så att vi skulle kunna grilla på kvällen, vi åkte till vårat "gasol köpar ställe" och hoppades att de hade öppet. Det hade de. Halva bygden var där och shoppade, vitvaror och porslin. Gasolen var dock slut, men syster och jag kom minsann därifrån med varsitt par tygskor. Hennes mycket finare än mina, så är det när man är bigfoot.
Efter den utmärkta och överraskande shoppingen åkte vi hem och åt lite lunch och sen gick vi en promis på vår nya flashiga strandpromenad.

Eftermiddagen spenderades med att spela spel och sen kom vinet fram :)

Till middag gjorde vi tapas. Det var så gott och vi var så mätta men åh så nöjda :)

Jag chockade alla och mig själv med att "knäcka en bira" och dessutom tycka att den var god, vart är världen påväg?

Kvällen avslutades med film och godis i soffan innan vi somnade gott och vaknade till solsken :)

Othello eller oreothello som det också skulle kunna heta

Tapas, det vattnas i munnen av de vitlöksfrästa räkorna :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback