Börjar piggna till

Usch och fy, denna veckan har varit allt annat än rolig kan jag lova.
Det började förra helgen när vi var uppe hos familjen och jag vaknade natten mellan lördag och söndag av att jag hade extremt ont i magen. Efter mycket om och men så blev den en tur till akuten där de efter många timmar inte kunde hitta något fel på mig.  I bilen påväg hem fick jag ont igen så det blev en till sväng till akuten, ännu mer provtagning osv. Blä! Fick lite smärtstillande tabletter med mig hem och order att återkomma för att ta nya prover under morgondagen. Måndagen kom och lägligt nog också min födelsedag. Den tillbringades till stor del på sjukhuset väntandes på provsvar eller av att någon klämde på min mage. Inte den bästa födelsedagen precis. Men så blev jag ju 27, deprimerande bara det.
Läkarna hittade fortfarande inget men jag fortsatte att ha ont i magen och må illa och känna mig allmänt kass. Natten till fredagen blev det värre igen så i fredags var jag på vårdcentralen och efter ytterliggare lite provtagning fick jag veta att infektionen som jag har i kroppen inte har blivit bättre och att de fick ta lite mer prover för vissa saker inte såg så bra ut. Där är jag nu. Jag har dock fått penicilin och smärtlindrande tabletter. Jag känner mig faktiskt lite piggare nu, vet inte om det är inbillning eller om det är så att penicilinet hjälper. Det återstår att se.

Helgen är i alla fall lugn och det är skönt. Jag ska nog försöka mig på att jobba imorgon i alla fall. Jag blir galen av att bara sitta hemma och glo.

Jaja, nu vet ni läget i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback