Septemberlördag

Vaknade ganska tidigt i morse. Tittade på termometern och ute var det 1,2 grader. Burr... Hösten är verkligen här. Det var perfekt väder för lite utefix så efter en rejäl helgfrukost gav vi oss ut. Jag påbörjade ett projekt som har varit aktuellt sedan vi flyttade hit för 4 år sedan. Rensning av en tredje del av vår stora bod. Där jag förvarar krukor, jord och en massa annat kraffs. Nu kan jag säga att det är så himla bra ordning och reda där inne. Jag vill bara få gröna fingrar och stå och plantera hela dagarna. Njae, men nästan i alla fall.

Sen gick jag loss lite med en såndär "klippa ner små träds makapär", ni vet vad jag menar. Jag klippte ner lite smått och gott som inte borde växa där det växte och M klippte gräset. 

Mycket nöjd med det jobbet, imorgon hoppas jag det är uppehåll för då ska jag nog bära in lite ved och kanske måla lite. Bäst att passa på medans man har lust och ork liksom.

Jag har även börjat rensa igenom lådor och skåp lite smått, jag ska stå på loppis om några veckor så då tänkte jag passa på att rensa ut sådant som man ändå inte använder.

Nu har vi precis ätit en god middag. Idag bidde det oxbiff och ostmos med lite grönsaker. En riktigt höstig middag kändes det som.  Ljusen är tända och vi sitter i varsin soffa med filtar på oss, lite ruggigt. Blir nog en film eller två ikväll. Insåg precis att klockan är ju inte alls mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback