Hur summerar man 2012?

Jag har ju varit allt annat än en bra bloggare under 2012. Det hr varit väldigt sporadiskt mellan inläggen och när jag väl skrivit något så känns det som jag inte har så mycket att skriva om. Men det har inte gått så långt att jag vill stänga bloggen. Jag har bara inväntat inspirationen för att kunna skriva mer.
 
Man kan säga att 2012 har varit ett hektiskt år. Mycket att göra på jobbet nästan hela året, huset krävde en del fix både inne och ute. Det har blivit et par turer till Stockholm, två musikaler har jag hunnit se där. Har firat 10 år tillsammans med Mattias, har blivit ett år äldre och säkert mycket visare med det också. Har gått på fest och kalas, varit bakis, plockat ut min piercing, tatuerat mig, varit sjuk, shoppat, läst bra böcker, sett bra och dåliga filmer. Sen så har jag hunnit med en musikal i Norrköping också på ett av alla besöken där under året. Mattias fick en brorsdotter och jag blev fadder till söta Celia, dessutom blev flera av våra vänner föräldrar. Haft många mysiga stunder med familj och vänner. Mattias morfar lämnade oss och for upp till mamma i himlen. Vi njöt av en vecka full av avslappning, sol och bad på Rhodos.
I vevan av allt detta så hade vi äntligen några intressenter på huset, det gick snabbt. En vecka efter titten skrev vi på papprena och för 1,5 vecka sedan lämnade vi nycklarna. Vi huserar nu istället i en härlig lägenhet i Osby där vi ska bo in oss ordentligt innan vi bestämmer om det är här vi hör hemma, hemma är det just nu i alla fall. 
 
Det var lite kortfattat om mitt 2012. Det är lustigt när jag sitter och tänker tillbaka på året så känns det som att vissa saker hände för typ 2 år sedan och vissa av dem har jag nästan glömt att de har hänt alls. Därför finns det kanske inte med ovan.  Det har varit ett bra år men det har varit väldigt fullspäckat som sagt.
 
2012 är snart historia och det är dags att tänka framåt. 2013 ska bli ett superår!
 
Visst visst, tänker ni. Så säger man alltid mot slutet av året. Men jag har en bra känsla. Vi har precis flyttat och börjar så smått komma i ordning, det är ju ändå en ganska stor ny bok vi har öppnat och börjat skriva vår historia i.
Det jag ville komma till med 2013 i alla fall är att jag ska tänka på min hälsa. Träningen ska komma igång igen (hallå jag bor väldigt när a gymmet nu!) och maten som vi äter ska vara bättre än den varit (särskilt den senaste tiden).  Sen ska jag fortsätta försöka vara positiv (tycker ändå jag är ganska duktig på det) och inte gnälla så mycket.
Sen får det räcka, vill inte ställa alltför höga krav på mig själv, då går det bara åt h-vete.
 
Men okej då, tanken och förhoppningen är att jag ska blogga mer också. Håller tummarna att inspirationen finns kvar med över till nästa år.
 
Hoppas att ni får en underbar nyårsafton och att ni inte vaknar alltför sega på nyårsdagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback