Kiviks Marknad

Igår åkte vi på utflykt till Kiviks Marknad. Det är inte alltför långt härifrån. Vi har hyfsat nära till många ställen :) Det tog väl sisådär 2 timmar att köra och när vi började närma oss så var det minsann kö, i ett par kilometer. Puhh tänkte vi, här får vi stå i någon timme. Men det flöt på bra och vi fick en jättebra parkeringsplats.
Några microregnskurar kom det under dagen men det var precis så regnjackan kom på och paraplyet åkte upp så slutade det. Sen tittade solen fram istället.
 
Det var precis som vilken marknad som helst, bara att det här är sveriges största. Det är godis, strumpor, mobilskal, korv och kläder som återkommer om och om igen. Men det är ju ändå lite mysigt. När det inte är trafikstockning så klart. Jag har ju en förmåga att bli lite smått frustrerad i sådana situationer. Tur jag har M med mig som brukar försöka lugna mig lite.
 
Jag åt langos för första gången och det var ju gott. Inget jag vill äta om och om igen men gott i alla fall.
 
Området där marknaden ligger är hur fint som helst och om man går igenom hela kan man sätta sig vid kanten och titta ut över havet.
 
Efter marknaden blev det ett besök på musteriets butik och vi inhandlade lite smått och gott. Sen bar det iväg hem för att grilla lite och slappa i soffan efter en lång dag.
 
Ja, just det. När vi körde hem från Kivik så var det cirka 1 mils (!!!!!) kö till marknaden. Ja, precis, 1 mil!
 
Oh no - kö!
 
vi var inte ensamna precis
 
mums!
 
vackert!
 
ljushuvud!
 
love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback