Bubblor för att lugna

Tja Tja bloggen,
Här sitter jag alledels matt i kroppen efter ett skumbad som var mer än välbehövligt. Ibland är det riktigt skönt att lyxa till det med ett bad eller något sådant. Särskilt när dagarna är stressiga och det känns som att man inte gör mycket mer än att äta, sova och jobba. Idag var en sådan dag. Nu känner jag mig dock som en ny människa, lovely!

Annars är allt bara bra. Det har nästan varit en fin dag hela dagen idag, längtar efter lite värme. Att ligga ute i en solstol och läsa hela helgen hade varit perfekt. Jag har så himla många böcker att läsa men jag kan inte riktigt få ro att bara sätta mig och läsa, istället kommer jag på fler och fler böcker som jag vill läsa. Nu senast, efter fotbollen igår, Zlatans bok.  Jag läste någon blogg där hon som skrev den hade som nyårslöfte att läsa två böcker i månaden under hela året. Jag får satsa på det till nästa år helt enkelt.
Men annars är läsning också något som jag tycker kan lugn mig, det och bakning. Bakning har av någon konstig anledning en väldigt avstressande effekt på mig. Det är även bra mot dåligt humör har jag lärt mig. 

Nu är det snart läggdags känner jag, jag blev väldigt trött av badet och dagen idag också.

Slänger in lite bilder från när syster yster och jag var i Stockholm för ett nu ganska bra tag sen. Vi shoppade, gick på musikalen Dirty Dancing (SÅ bra!) och testade lite försiktigt på nattlivet i storstaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback