Värmeslag

Jag har kommit fram till att sol och värme bara är härligt när man är ledig. Det är inte kul med 27 grader och solsken ut när man sitter inne och jobbar. Visst, det kanske inte gör något om man sitter på ett kontor med bra fungerande AC. Gör man inte det, utan får svettas tillsammans med 4 andra personer i ett rum som är mindre än vårat sovrum i 28 gradig värme, då är det INTE härligt! När man sedan sätter sig på cykeln, passar man på att njuta av att det fläktar lite i farten. För så fort dörren öppnas till lägenheten så slår värmen till igen. Ja men visst, vi har en bastulägenhet. 
Jag funderar på hur jag ska vända detta till något positivt. Kanske svettas jag så mycket att jag går ner några extra kilon? Imorgon är det ju faktiskt första vägningen sedan innan semestern. Jag ska nog inte hoppas för mycket på det dock.
För övrigt så var det dags för första träningspasset sedan innan semester igår. Svettigt det också kan jag lova. Men skönt. Jag längtar tills det ordentliga passchemat drar igång så att jag kan få ordning på min vardag igen. Är inte alls sugen på gymmet utan är helt inne på pass nu. Då gäller det att det finns pass att gå på.
 Men det är lite skönt med mjukstart i alla fall.
 
Nu ska jag ta en kall dusch och sen ska jag försöka sova, det kommer dock inte gå för jag är jättepigg. Typsikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback