Julklappsshopping

I natt vaknade jag först vid 4-tiden och hörde att någon i huset hade fest -skoj... Jag somnade om och vaknade igen vid 6, fortfarande fest. Det som är lustigt är att i veckorna, när jag går upp vid den tiden så orkar jag knappt öppna ögonen när klockan ringer, men imorse var jag pigg -konstigt. Hur som helst så lyckades jag somna om och nästa gång jag vaknade var klockan 10. Sköönt att sova länge men inte blev jag piggare av det :(
Vi låg och tittade på musikhjälpen i över en timme innan vi orkade oss upp för att äta frukost.
 
Till slut så satt vi i alla fall på pendeln in till stan för inhandling av de sista julklapparna. Hemma snöade det när vi åkte, i stan regnade det. Inte så julmysigt precis. Men alla dekorationer och sånt gör det ju lite mysigare. Vi köpte de klapparna vi hade tänkt, åt lunch i ett gatukök ståendes och tog en snabb sväng på Kungsträdgårdens julmarknad. Något jag verkligen skulle vilja göra är att hyra ett par skridskor och åka på banan i kungsträdgården. Vi får vl se om vi kan få till det innan vintern är slut.
 
Hur som helst så har vi nu fått alla julklappar inköpta. Mattias lyckades dessutom få en guldstjärna då han hittade en killes plånbok och lämnade in den, när han sedan såg att killen letade efter den så sa han till honom vart den fanns. Duktigt!
Jag lyckades även hitta kläder till svärmors 60-års fest. Känns skönt att ha det klart!
 
Nu sitter vi utslagna i soffan och tittar återigen på Musikhjälpen, tvätten är sorterade till morgondagen och julgranen och alla klappar står och sprider stämning mitt i rummet.
Hoppas ni har en mysig lördag också <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback