Julmysigt

Helgen har verkligen gått i julens tecken!
Det började med "snökaos" i fredags. Mattias var på after work på O'learys så jag tog mig ett glas vin(eller var det 2?) och bakade saffransbullar med mandelmassa och vit choklad. Och så tittade jag på idol finalen då såklart :)  På lördagen sov vi länge, vilket var väldigt väldigt skönt. Sen fortsatte jag med bakandet, lussekatter och mjuk pepparkaka blev det denna gången. På eftermiddagen/kvällen åkte vi till Kista Galleria som vi har hört massor om. Vi åt god nötfärssouvlaki, handlade någon julklapp och så gick vi på bio. De har en jättestor bio där :)
Vi såg Hunger games - Catching fire. Jag har varit lite anti den helt utan anledning egentligen och nu när jag sett den så förstår jag ännu mindre varför jag inte ville se den. Jättebra var den och nu ser jag fram emot den sista och avslutande delen om något år.
Efter bion åkte vi hem och jag somnade gott :) (Det gör jag nästan alltid nuförtiden).
 
Igår började vi med att städa hela lägenheten, det var nästan så den glänste när vi var klara. Sen packade vi in oss i bilen, åkte och köpte någon julklapp och sen blev det julmarknad i Sigtuna. Mysigt var det, men ruggigt kallt. Vi ska nog upptäcka Sigtuna mer i vår och sommar, jättemysig stad verkar det vara. Vi fortsatte sedan på julmarknad i Steninge Slott, den var inomhus men inte riktigt lika mysig som de vi brukar gå på. Väl hemma blev det storkok inför veckan, nu har vi matlådor så det räcker och blir över :)
 
Bilder har det knappt blivit några i helgen tyvärr. Det var för kallt för att fota på marknaden och saffransbullarna åkte snabbt in i frysen ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback