Den långa fredagen

Den här fredagen har verkligen sprungit iväg!
 
Vi började dagen med att ge oss ut på påskjakt i skogen tillsammans med Mattias bror, fru och kidsen. Kul men halkigt! Verkade ha varit poppis, fast när vi kom så var de flesta redan på väg hemåt. Man gick i alla fall en slinga i skogen och så var det några stationer med påskkärringar/påskhare där barnen fick en liten sak att stoppa i en godispåse som de fick vid starten. 20 kr kostade det /per barn. Vi vuxna kunde ha gått tipspromenad också men vi skippade den biten.
 
Sen blev det lite födelsedags/påsklunch hos svärisarna. De andra åt svärmors paradrätt "Konrad" (kyckling, svamp och en massa creme fraiche och lite annat ihoprört) medans jag åt kyckling, ris och sallad. Jordgubbar till efterrätt! Smarrigt!
 
Efter det gasade jag ner på stan och gick en sväng med syster yster, det blev en snabbfika också :)
 
Men dagen är inte slut ännu. Om en stund ska vi ut och äta middag på restaurang och därefter blir det bio med Mattias. Vi ska se The Host. Hoppas att den är bra, jag har inte läst boken och dessvärre så  brukar det ju inte vara någon höjdare att göra det efter att man har sett filmen.
 
Dexter är nöjd med att fått lite smått och gott i sin påse
 
Jag testar Dexters kaninmössa. Tjusigt!
 
Såhär hade jag väl kanske sett ut som två barnsmamma?
 
Mitt söta fadderbarn :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback