I'm back

Efter ett välbehövligt uppehåll på bloggen så känner jag att det är dags att börja skriva igen. Jag kan inte lovar er alltför mycket uppdateringar, men jag ska göra mitt bästa.
 
Mycket har hänt sedan jag bloggade sist för 2 månader sedan.
Det har blivit kallt och höst, vi har köpt ny bil och så har vi ju flyttat sisådär 52 mil norröver.  Jajamensan, nu är vi inte längre skåningar utan vi har gått och blivit stockholmare, eller upplandsbor för att vara mer exakt. För lite mer än 1 vecka sedan gick flyttlasset upp hit och vi har börjat komma i ordning i vår lilla 2:a på 63 kvm. Något mindre än innan, sisådär hälften så mycket. Men vi trivs. Det är fräscht, öppet och luftigt.
Innan vi flyttade rensade vi som tokar hemma, vi sålde möbler och kläder, skänkte allt möjligt och slängde en massa onödigt kraffs. Det kändes så himla befriande då och nu är vi glada att vi gjorde det, annars hade vi aldrig fått plats här. Vi känner oss dock inte helt klara med rensningen och ska fortsätta framöver. Men först ska vi varva ner och njuta av att inte bo i ett flyttkaos. Nu ska vi lära känna våra nya omgivningar och utforska huvudstadens alla guldkorn.
 
Idag har vi haft min familj här på besök. Vi firade farsdag med middag och fika och en liten promenix. Nu sitter jag i myskläder i soffan och bara slappar. Klockan ringer 05:15 imorgon och det får bli att sova tidigt ikväll. Det kommer nog ta ett tag för mig att vänja mig de tidiga mornarna och sena kvällarna som blir när man pendlar. Trafiken ska vi inte ens prata om. Men det är värt det, säger jag efter en vecka i alla fall. Fråga mig igen om några månader ;)
 
Smakprov från lägenheten
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback