Varmt och gött!

Det har verkligen varit en varm och härlig helg! Hoppas nu att det fortsätter såhär.

Pappa med sambo har ju varit på besök i helgen. Vi har fått mycket gjort kan jag lova.
I lördags inledde vi med ett besök på Ikea, vi behövde en bokhylla och lite smått och gott. Det blev det verkligen. Tur att de var med med deras bil för annars hade jag fått gå hem ;)

Vi fyndade en 40 cm bokhylla för halvpriset på fyndhörnan och där hittade vi även en byrå som var liiite mindre än den vi egentligen skulle köpa men den kostade desto mindre, så den slog vi också till på.

Sen har det räffsats och röjt i det stora ogräslandet som så småningom ska bli delvis gräsmatta och delvis land att plantera i.

Vi avlsutade kvällen med att äta gott och provsmaka lite av vinet vi ska ha på bröllopet (vi köpte en flaska av varje)!

Idag vaknades det alldeles för tidigt, tack vare fågeljävlarna (ursäkta men de för mig galen, jag lovar)! Iallafall så röjde vi ordning i vår enorma bod innan de började åka uppåt igen. Vi fortsatte med att fylla på med ved i källaren och njuta av den häääärliga värmen.

Har fått böcker och allt annat på plats också. Mycket nöjda över våra prestationer är vi!
Nu har vi precis ätit grillad lax och jag ska fixa ordning lite i gästrummet och så...

Lite bilder på hur det blev med de nya inköpen...

image194

image195

image196

image197

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback