Jag kanske skulle satsa på det här?





Nu har jag bakat igen. Idag blev det världens godaste bullar som mamma brukade göra. Det är som en vanlig bulldeg, fast man ersätter kardemumman med saffran och istället för kanel/vanilj röran inuti har man mandelmassa och russin ( om man nu gillar russin).

Det andra är jaa vad ska man kalla det? Hittade idén i Buffé iallafall. Ni vet brödpinnar man kan få på restaurang ibland. Sånna fast pepparkakor. Mumma! Lite roligt och annorlunda. Kom precis på dock , hur tusan ska jag förvara dem??

Många gånger har jag tänkt att jag borde satsa på det här med att baka osv. Kanske ha ett litet café eller så. Men ni vet, det är bara tankar. Det är ju så mycket annat bakom oxå. Jag kan ju inte bara öppna det i källaren typ. Men men man måste ju ha drömmar eller hur?

Kommentarer
Jennie säger:

När jag såg "pepparkakspinnarna" funderade jag på vart jag sett dem förr.. men när du sa det så =) Mumma! Fin i håret du är! Kram

2008-12-14 | 19:12:47
Bloggadress: http://jenninii.blogg.se/
Erica säger:

Ah! jag såg de där i Buddé med och blev jääteinspirerad ville ha likasamma, men då hade ja redan bakat mina peppisar och ja orkar ju inte köpa en helt ny förpackning för o göra några pinnar :P

2008-12-15 | 11:34:04
Bloggadress: http://eccas.blogg.se/
cillan* säger:

Jag röstar för att beccis ska öppna café....d kommer bli succé!!!

Ehhh ett litet fyndigt julrim fick ja till me!!!

2008-12-15 | 12:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback