Min möhippa!

Allting började i fredags kväll. Jag fick ett brev men information om att jag skulle åka iväg på lördags morgonen. Med i brevet låg en tågbiljett till min hemstad. Jag fick även lite packningsinstruktioner.

Lite panik fick jag allt särskilt med tanke på att jag fick infon vid 22:30 på fredags kvällen.


På lördags morgonen bar det av på tåget. Väl framme i "storstan" (Norrköping) försökte jag hitta de som nu skulle vara med på möhippan. När jag hittade dem fick jag direkt en tiara och en väldigt tjusig tyll slöja. Jag fick även mitt "uppdrag". Hela möhippan gick i "Sex and the City"-anda.


Mitt uppdrag var att:ta foton efter nedanstående teman. Deadline klockan 20:00.

Yellow Cab (jag poserade här med en spårvagn)

Empire State Building ( jag poserar vid Rådhuset)

Mr. Big (hittade honom aldrig :( )

"Shoes to die for"

"The big apple"

Cosmopolitan
Central Park

Frihetsgudinnan

En "rabbit"

"The flat iron"

"A rented bag" (här fick jag "hyra" en väska av en tjej på stan, hon blev lite förvånad men gick iallafall med på det för 5 kronor .Hittade även shoes to die for på samma tjej)

Rockfeller Center ( vid 02:30 hittade jag ett granliknande träd som jag dekorerade lite fint)


Efter att några delar av uppdraget blivit utförda blev det en picknik lunch i en park. Vi skålade med bubbel i rosa vinglas och åta en massa mumsig mat. Några droppar regn fick vi på oss men vad gör det?!


Efter lunchen blev det en snabb tur hem till min ena tärna Emmie för att lämna väskor och byta om lite.

Sen var det bara att fortsätta lösa uppdraget!


Vi gick runt på stan i några timmar och jag kom på olika lösningar varav vissa godtogs!


Vid 15 var det dags för nästa steg av möhippan. Det steget jag hade funderat på så länge varför vi skulle vara svart klädda. Lasergame! Oj så roligt det var. Jag kom sist av oss 8 men jag var glad ändå ;)


Svettiga och trötta köpte vi glass och satt och vilade oss lite innan vi gick "hem" för att duscha och göra oss vackra inför kvällen!


När alla var ordninggjorda blev det några cosmopolitans innan vi traskade iväg för att äta middag.


Middagen var utsökt och efter att ha lämnat tärna nummer två (som dessvärre bara är 16 och ej kunde följa med oss ut) på spårvagnen gick vi hem till Emmie för att dricka några fler Cosmos innan det blev utgång.


När vi väl kommit till utestället fick vi köa lite men vi blev allt lite gladare när jag fick gå in gratis :)

Sen dansade och drack vi tills vi knappt kunde stå på benen. Det var så kul att så många människor som grattade mig trotts att man aldrig träffat dem tidigare!

Ramlade i säng vid 3 tiden...

Hade en helt underbar kväll med mina underbara vänner!

Jag tog inte så mycket bilder själv men hoppas på att få dessto fler av alla andra.. håll tillgodo med dessa så länge...



Jag framör "empire state building"


Fr. vänster Mina, Anna & Fia


Emmie


Fr. vänster Anna, Jennie och Emelie


Mina och Emmelie


Jag är fin för kvällen!


Min mumsiga middag!


Fia och Emmie äter middag!


Kommentarer
cillan* säger:

Åhhh verkar ha haft värsta bästa dagen juh!!!!hihihi**

D va du värd beccis efter ett års jobbande!!!!hihi




kramas

2008-07-22 | 15:30:18
Anna säger:

roligt som damn hade vi =D

snart äre dax för den stora dagen oxå.. looking forward to it..

2008-07-22 | 21:43:40
Bloggadress: http://crappylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback