Söndag - en vilodag

Godmorgon mina kära vänner!

I natt har jag sovit riktigt dåligt, det har blåst så mycket att hela huset skakade så jag har vaknat till och från plus att det blir så kallt i sovrummet när det blåser ute, behöver nog täta fönstrena lite mer! Iallafall så är jag pigg och glad nu. Har dragit på mig myskläder, satt igång en tvättmaskin och precis avslutat en frukost framför tv:n. Idag bjöds det på en stor kopp te och rostade mackor med jordgubbssylt!

Planer för dagen är att vika en stor hög tvätt (varför blir den alltid större och inte mindre?), baka muffins och göra några försök till att göra julkort och kanske scrapbooka lite. Tar det lite som det kommer.

Imorgon är det en stor dag för oss, vi ska bli med värmepump. Äntligen ska vi slippa elda hela tiden och istället bara elda när det är riktigt riktigt kallt. Därav muffins baket, jag tänkte att de som gör jobbet kanske vill ha något till kaffet ;)

Ikväll såg jag att det går en film som jag har velat se länge, Ladder 49. För den som är intresserad så går den på tv 4 klockan 21 ikväll!

Hoppas du får en bra dag och kom ihåg att söndag är en vilodag, så ansträng dig inte alltför mycket ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback