Vad är det vi äter egentligen?

Min syster berätta de häromdagen för mig om att hon hade läst i tidningen om alla konstigheter som de tillsätter maten vi äter. Nu har aftonbladet fått upp ögonen för detta (Läs Här) Helt sjukt iallafall vad vi äter. Men samtidigt ,vem har tid att läsa igenom innehållsförteckningen på allting man köper?
Jag tror att många faktiskt inte bryr sig, bland dem jag. Jag brukar inte läsa vad det är i saker och ting. Jag kan lova att jag lär börja. Att handla lär ta flera timmar!

Vad tycker du?


Kommentarer
cillan* säger:

ahh usch e inte så hemskt insatt i detta ämnet, men kan tänka mej att d finns mycke skit, d bästa e nog att Go green* köpa naturliga varor så mycket man kan kanske!?

2008-11-11 | 19:48:23
Jennie säger:

Vi har faktiskt sedan något halvår tillbaka handlat efter gi-metoden. (absolut inte extremister) mest för att äta "nyttigare" inte för vikt utan mer för hälsan. O i den så blir det atomatiskt bättre mat. Kolla innehållsförteckningen på kyckling, helt sjukt va konstiga saker det innehåller, för frusen kyckling? Vi köper bara kronfågel, enligt deras innehåll så ska det bara vara "kyckling" inte massa vatten och konstiga saker. =)

2008-11-11 | 20:33:00
Bloggadress: http://jenninii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback