Börjar få slut på rubriker.

Idag har varit en okej dag.  Har varit lite piggare, orkar gå runt utan att flåsa som jag vet inte vad iallafall. Hostar fortfarande och är hes så tror icke det blir något jobb imorgon. Är hellre hemma så jag känner mig frisk helt och hållet än och går till jobbet när jag mår sådär. Vad tycker du om det? Det måste ju ändå vara en bra idé för annars kanske man smittar sina jobbarkompisar och så får de gå hem osv. Självklart är det ju olika från sjukdom till sjukdom och så men hur som haver (vad är det med mig och det uttrycket?) så vill jag vila halsen lite till.. mitt jobb är ju att prata i telefon...eller så jobbar jag. Det blir som jag känner när klockan ringer.

Men iallafall... vi har gått och plockat lite här hemma. Äntligen tagit bort adventsljusstakar och stjärnor, det var verkligen dax. Vi var väl sist i hela byn skulle jag tro.
Nu slöar vi i varsin soffa. Vad ska man annars hitta på?


Titta vilken fin blomma vi har!
Vi blev så förvånade första gången den blommade för det är en såndär växt som bara växer och växer uppåt. Helt plötsligt slutade den växa och det blev som små stjärnor i toppen som sedan blommade ut. Sen ramlar de av och den är bara grön ett tag, sen är det dags igen.
Himla rolig växt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback