tiden går för fort

Vet ni, bara 4 dagar kvar av min semester. Detta är mycket deprimerande! Att det sedan inte varit solsken på typ en vecka gör ju inte det hela bättre. Det enda jag kan se positivt med att det är grått och trist ute är att vi får en himla massa gjort inne. Vi har målat taket i rummet så det är klart, från gulaktigt till vitt. Super!
Mattias har börjat sätta upp tapeten till och med, vi var tvungna att förlimma väggarna och det tog lite längre tid än planerat, men det har väl det mesta med rummet gjort? Imorgon ska iallafall resten av tapeten på plats. Om inget oförutsägbart händer såklart. Vi har köpt golvlack också, då upptäckte vi att vi kan inte lägga på mattor och ställa på möbler förräns 2 veckor efter att vi lackat. Hallå. Det hinner ju typ bli jul innan vi är klara, nej men det tar som sagt längre tid än beräknat.

Medans Mattias var där uppe och fixade iallafall så har jag storstädat i köket, skåpshyllor har torkats av, ugnen och spisen har rengjorts. Puhh så jobbigt, men det blir ju så fint och fräscht!

Jag antar att kvällen bjuder på ett Morden avsnitt, vad annars? Vi har avverkat ganska många skivor nu, men det finns många som vi inte sett än. Får väl abstinens när de är slut, för nu går de ju inte på tv längre heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback