att låta bli

Ibland är det så svårt. Jag är helt inställd på att nu när jag har kommit igång och tränat så ska jag äta nyttigt också så att något händer med kroppen liksom. MEN VARFÖR är det så svårt att låta bli det goda? Jag har två tillfällen på dagen då det är OTROLIGT svårt. På eftermiddagen, det är ju så enkelt att gå till godisautomaten på jobbet. Och så på kvällen när vi sitter framför tv:n. De senaste kvällarna har Mattias gjort jätte goda smoothies men suget håller sig kvar. Nästan som jag är hungrig liksom.

Idag hade jag med mig en macka till jobbet som jag åt på eftermiddagen och det hjälpte ju, en stund. Sen är suget tillbaka igen.

Det jobbigaste är att jag är så inställd på att jag vill sköta mig och äta bra under vardagarna men så kommer det där jäkla suget och inget kan stoppa det. Förstår ni hur jag menar? Sen vet jag att klarar jag en vecka så kommer det kännas bättre sen... men det är ju det... att klara en vecka först!

Kommentarer
ida säger:

morötter, nötter eller mörk choklad 86% kan hålla suget borta. funkar iallafall på mig :D börjar man med det så försvinner suget efter sötsaker efter ett tag. men jag förstår precis vad du menar. e likadan :D

2009-03-12 | 07:27:56
Jennie säger:

verkligen, helt otroligt att man inte ska klara en vecka... jag fick ett tips att man ska borsta tänderna när man blir sötsugen, för det mesta smakar ju inte gott när man borstat gaddarna! =)

2009-03-12 | 08:10:02
Bloggadress: http://jenninii.blogg.se/
Mlir säger:

Håller tummarna och hejjar på

2009-03-12 | 09:02:21
Bloggadress: http://emmelie.se
erica säger:

jag förstår dig verkligen! vem tar fram en morot när man är sugen på godis?? jag har med två kritiska tillfällen, precis när ja kommit hem från jobbet och är hungrig, och på kvällen framför tvn..mest av vana tror jag. Men har man inget hemma har man heller inget att äta, ellerhur?! (o handla är man ju för lat för :P )

2009-03-13 | 08:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback