en dag i köket

Jag har gjort så mycket idag, vet inte vart jag ska börja... hmm.. Vi sov tills vi vaknade vilket iof inte var särskilt sent men skönt :) Sen låg jag och drog mig i nästan 1 timme...inte ofta man kan göra det.

Efter frukost framför tv:n blev det först bullbak för min del. Sen hade jag hittat ett recept på skorpor som jag var tvungen att prova. Det var ett rent h-vete att få ihop degen till två långa bitar , det kladdade och kladdade men tusan vad goda de blev. Så jag kommer nog kämpa mig genom fler sådana bak... nu vet jag ju att det är svårt!

Sen gjorde jag egna köttbullar för andra gången i mitt liv. Första gången var för ett par år sedan... då blev de torra och konstiga. Denna gången blev de ... ja alldeles alldeles perfekta! Visst vissa fick kanske liiite mycket färg men sats nummer 2 som jag gjorde i ugnen blev kanoners! De fick även godkänt av maken och det är ju alltid trevligt ;)


Mumsiga vaniljbullar i massor!


Kanelskorpor


Chokladskorpor (med chokladbitar i -såklart)


Köttbullar i en skål som är arvegods från farmor, jag undrar om inte hon serverade köttbullar i denna också?

Nu ska vi laga lite mat, jag återkommer senare med vad jag mer har gjort idag!


Kommentarer
ida säger:

jag har aldrig lyckats bra med köttbullar men sen jag började göra dem i ugnen blir det alltid perfekta! men de kommer aldrig bli så goda som mormors...

duktig du e som tränar och grejar! Tycker det syns på dig att du gått ner!

2009-10-18 | 09:10:02
Bloggadress: http://www.charlottendal.blogspot.com
Cilla säger:

HEhe, man får ju ångest av din effektivitet!

2009-10-18 | 11:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback