17 december - Mitt favorit minne

Jag tycker att det är svårt att ha ett favoritminne. Jag har olika favoritminne beroende på vad jag känner just då och vad jag vill minnas eller vem jag vill minnas.

Ett minne som är ofta återkommande i mitt huvud är när jag var yngre och min syster hade flyttat hemifrån. Hon kom över en söndag och så åt vi middag hela familjen. Sen kunde det vara att mamma skulle klippa oss eller kanske göra slingor eller färga håret på både mig och min syster. Jag kommer inte ihåg något mer specielt som hände då men det är bara ett sådär härligt minne med familjen.

En annan sak som jag tycker om att minnas är min farmor, hur hon luktade och när hon var piggare, några år innan hon dog. Hon var alltid så kramgo och när jag skulle på balen i 3:an så gick vi upp till farmor (som bodde en trappa upp) och visade hur jag såg ut och tog bilder.

När jag var kanske 10 år (osäker) så brukade jag åka till mormor och morfars land på lov och så. Ibland var även mina kusiner där som är i ungefär samma ålder som mig. Det var en väldigt regnig dag och det åskade ute när vi satt och åt kvällsmat. På radion sa de att man var tryggast i bilen, vi sprang ut i regnet och satte oss i bilen, alla 5. Tills åskan hade lugnat ner sig, då sprang vi in igen och fortsatte äta. Vi fortsatte sådär några gånger tills det hade lugnat ner sig och vi kunde hålla oss inne.

Ibland kan man längta tillbaka till just de tillfällen som man älskar att minnas, det är underbart att drömma sig tillbaka, träffa på saknade och skratta åt larviga saker som man har gjort. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback