9 december - Min tro

Jag ska inte säga att jag inte är troende.
Jag vet bara inte riktigt vad jag är tror på.

Jag är inte uppväxt i en troende familj, om man kan säga så. Vi är väl mer "svensson-troende", kan man säga så?

Jag är döpt, har konfirmerat mig, jag gifte mig i kyrkan. Men det har varit mitt val, eller dopet hade jag lite svårt att säga till om men ni förstår vad jag menar.

Jag ber inte till någon Gud och jag går inte till kyrkan. Bär jag kors så är det oftast tillsammans med t ex döskallar.
Jag tror på ödet och att allting händer av en orsak, inte att någon där uppe eller nere har bestämt det.
Gör du något gott kommer du få det tillbaka och vise versa.

Jag tror att världens skapades på något sätt, men jag tror inte att det var Gud som skapade den. 

Det är vad jag tror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback