Som barnen från Frostmofjället - nästan

Eftersom vi (jag) glömde köpa julmust igår när vi handlade så fick det bli en promenad ner till affären idag. Man kan ju inte vara utan julmust liksom, särskilt inte när vi skulle äta julmat.
Typiskt nog fanns det ingen lightjulmust så jag fick klara mig utan (buhu).

Hur som helst så har vi ju ganska mycket snö överallt och dessutom blåste det och snöade när vi gick.
Trotts kylan, härligt!
Men kylan, blåsten och alla snö fick mig att tänka på filmen "Barnen från Frostmofjället", har ni sett den? Hur kallt det var för dem. Jag kände mig precis som ett av barnen på fjället, fast i ordentliga vinterkläder och skor, och en betydligt kortare promenad. Men i alla fall, nästan.

En vintervit gata i en vintervit by.

En något nedfrusen men glad make

En nästan igensnöad häck

En trappa med mycket snö på

Istappar

En kall MrsErnie med rosiga kinder.

Hemkommen från Frostmofjället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback