Värmeslag

Idag måste något slags värmrekord slagits! Redan vid 6-tiden imorse var det nästan 20 grader ute. Inne i sovrummet var det väl 100 eller något sådant. För varmt för att sova iallafall. Kände dock att jag inte kunde gå upp så tidigt på en lördag, så efter att vi öppnat fönstret och M gått ner och lagt sig på soffan blev det lättare att somna om :)

Än så länge har denna dagen varit seg, vi har gjort lite ärenden i byn, ätit (årets första, för min del iallafall) mjukglass. Sen så köpte jag 10 liter jordgubbar tidigare i veckan så jag behöva göra något med de 5 liter som jag inte frös in. Det blev kräm och sylt. Krämen blev riktigt god och är väl snart slut, (ni som känner M vet att han äääälskar kräm!) sylten hoppas jag blev god den också, den ser ut att ha blivit väldigt fast iallafall.

Tycker att detta är ganska bra presterat i 33 graders hetta (i skuggan) men sen fick jag för mig att det var mycket svalare ute i vår bod så då kunde ju jag måla våra nya trädgårdsstolar som vi fick när vi fyllde år nu när vi köpt färg och så. Puhh, en stol med fotstöd är målat, men det var inte svalare där ute kan jag lova! Sen använder vi sådan oljefärg som luktar starkt också så man kännde sig lite rolig i huvudet när vi gav upp och gick in.

Nu tänker jag göra så lite som möjligt resten av dagen, grilla ska vi göra och så blir det väl film, om vi kan enas ;)


från gubbar till kräm


varmt!


första strykningen


Kommentarer
Mlir säger:

Gnäll inte ni hade ju bara 25 grader inne... vi har haft runt 30-32 grader större delen av dagen :P inne! :P

2010-07-10 | 22:40:20
Bloggadress: http://emmelie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback