27 November 2010

Det var inte särskilt lockande att kliva upp i morse när det var nästan 10 minus ute och under täcket var det varmt och skönt. Men upp och iväg till jobbet blev det. Det var jätte kul att stå i kassan och sälja. Var flera år sedan sist! Kan säga att min huvudräkning var liiiite ringrostig.

När jag kom hem så satte vi igång att elda i vedspisen och baka lussebullar och mammas saffransbullar. Julskivan snurrade självklart i cd:n. Mysigt! och varmt... jag var alldeles rosig om kinderna när allting var klart.  Nu har vi slagit oss ner i soffan och ser på en härlig romantisk komedi.

Min mamma gjorde alltid dessa goda saffransbullar. Nu gör jag dem istället.

Ms fina kreationer, Ser ni R:et, M:et och hjärtana?

Det är tydligen roligt att elda, i alla fall när någon smygfotograferar.

Ännu en kreation av M. Tjusigt va? Vågar man äta dem?


Kommentarer
Janne säger:

Bullarna ser jättegoda ut när får vi smaka?

2010-11-27 | 21:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback