Söndagen lider mot sitt slut

Nu är jag tillbaka i soffan där jag började i morse. Men ni ska vet att jag inte bara har suttit här och slöat hela dagen, nej nej, hur skönt det än hade varit.
Vi tog oss ut i kylan som började tina upp av den varma och härliga solen som sken hela dagen. Fick undan allt lull-lull i trädgården, man vet ju aldrig när första snön kommer! Sen så hade vi en heldel löv att kratta. Det är så kul när man märker att träningen gör nytta, man känner liksom att här hade jag varit jätte trött innan jag tränade, men nu orkar jag minsann mycket mer.  En tredjedel av trädgården är nu krattade i alla fall (stoooor trädgård) resten får vänta till nästa helg.

Satt och funderade på hur kommande veckan ser ut, fick för en stund för mig att den kommer bli lugn, men sen kom jag ihåg hur mitt skrivbord och min mail ser ut på jobbet och insåg att det kanske får bli lite övertid i veckan. Vi får väl se. Ska försöka att inte stressa i alla fall.

Jag har tänkt på en sak, jag har ju det ganska stressigt på jobbet nuförtiden, och jag har tänkt på att jag glömmer saker så mycket lättare nu än innan. Jag måste alltid skriva ner på lapp, eller lägga påminelse i mobilen. Det måste väl ha med stress att göra? För det kan ju inte vara att jag börjar bli gammal? NEJ så är det inte!

Har tyvärr inga bilder från helgens äventyr och bestyr :(

Nu ska jag återgå till tv-tittandet och ikväll är de ju The Event, ser ni det? Mycket intensivt och spännande!

Kommentarer
erica säger:

absolut, det är ett tecken på stress. Mera varma skumbad och dricka te & läsa bok stunder!

2010-10-18 | 16:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback