Ett lång inlägg om påsken

Glad Påsk på er, såhär lite i efterhand fick det bli.

Tjusigt påskarrangemang vi fick från våra gäster :)


Har inte blivit något bloggande i helgen för vi har dels haft finfint besök (syster + make) och så har vi ju haft finfint väder, då vill man ju inte sitta vid datorn.

Jag hoppas att ni har haft en lika härlig påskhelg som jag har haft i alla fall!

I torsdaga var jag ledig medans M jobbade och då tänkte jag att jag skulle passa på att åka och handla och fixa lite hemma innan han kom hem från jobbet. Jag ska aldrig mer handla på skärtorsdagen kan jag lova er (kommer säkert göra det nästa år igen!) Så sjukt mycket folk överallt, jag lyckades i alla fall hitta en parkeringsplats, men sen var det till att trängas med alla andra i hela länet som handlade samtidigt. Blä! Kunde i alla fall varva ner på altanen med min väldigt spännande bok innan vi fick besök.

På kvällen tog vi det lugnt, drack lite vin, pratade och tittade lite på tv. Det fick bli läggdags relativt tidigt eftersom vi skulle upp tidigt på fredagen. Vet ni varför vi skulle upp tidigt då? Va? Va? Va? Jo, för i fredags var vi en sväng på Ullared :) Oj oj vad det shoppades roligheter och nödvändigheter. Vi kom faktiskt hem med en ny tv! 1500 kr billigare än vad den annars kostar. Vet ni vad det bästa med tv:n är? Att den startar direkt och inte har en hoppande bild i 5 minuter när den går igång. I love it!
I fredagskväll var vi ganska sega och det blev lite grillat, lite vin och en film (på nya tv:n) innan vi somnade gott.

Fika på altanen efter Ullaredsbesöket. Välbehövligt!

Tuffing :)

Som alltid när vi har besök så måste maten fotograferas.

På fredagen bjöds det på grillad lax, romsås och icke svensk MEN färskpotatis.

I lördags började vi med en ordentlig brakfrukost. Jag delade ut påskpresenter och sen gav vi oss iväg på en lååååång promenad i det fina vädret. Vi gick ca. 7 km. Det var riktigt riktigt skönt! Resten av dagen blev det en heldel solande/slappande förutom för M som målade lite inomhus. Vi har haft en del husfix på schemat nu under helgen så han passade på att få undan lite.

På eftermiddagen/kvällen bjöds det på drink och sedan en liten påskförrätt innan vi grillade och åt en god varmrätt. Kvällen avslutades i soffan framför en film innan vi snarkade gott i våra sängar.

 

Lördagens brakfrukost bestod av äggröra,bacon och rostat bröd.




Det lektes lite i en lekpark under vår långpromenad.


Vi traskade genom skogen


Det är lustigt, jag tycker att vi blir mer och mer lika. För ett par er sedan var vi inte alls lika.


en sovande and


en smarrig drink (bubbel och tranbärsjuice)


påskförrätts tallrik


grillad kyckling och potatishalvor med lite annat smått och gott.

I morse blev det ännu en brakfrukost och sedan har jag tvättat fönster. Vi tog ett litet avbrott för att fira min födelsedag i förväg och fika lite. Sen åkte F & F hem och M hjälpte mig med de sista fönstren innan vi nu har kastat oss i sofforna reda att somna när som helst.

Söndagens brakfrukost. Amerikanska pannkakor med frukt och lite sirap.

Paket till mig :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback