Festligheter i dagarna två.

Har varit ett par riktigt intensiva dagar så att blogga har inte riktigt hunnits med. Dels har jag jobbat jobbat jobbat och väl hemma har jag sovit. Härligt med vardag eller hur?!
Men i fredags efter jobbet fanns det ingen tid för att vila för då var det dags för 40 års fest för jobbet!
Det var verkligen en megafest. Hela företaget var inbjudna (Sverige, Danmark, Norge, Finland & Kina) och vi var ca 240 personer i ett jätte partytält. Det blev välkomstdrink, 3 rätters middag med bordsplacering och uppträdande/showande. Efter det så var det dans tills bussarna gick till hotellet för oss som bor en bit från jobbet. Vi sov på Ikeahotellet i Älmhult. Det blev inte många timmars sömn innan vi åkte buss tillbaka till feststället tidigt i lördags morse. Jag kan ju säga så mycket att jag inte mått så dåligt på morgonen på väääldigt länge (någonsin?) uj uj. Just nu är jag inte pigg på att någonsin dricka igen, men vi får se på fredag då det är fest igen hur jag känner.

Väl tillbaka så serverades det frukostbuffé för alla och sen var det dags för aktiviteter. Vi som hade lite ont i huvudet hoppades att det inte skulle bli alltför mycket fysisk aktivitet. Vi hade ganska tur ändå. Först skulle vi bli tilldelade en bokstav i företagets namn. Sen skulle vi snabbt ut på ängen och ta på oss t-shirtar i företagets färger och bilda företagets namn. Detta skulle vi lösa på 20 minuter för då kom det ett flygplan och tog bild på oss.
Ska bli riktigt häftigt att se detta sen!

Efter detta kom vi tillbaka till tältet och möttes av två engelska killar som har Drum Jam. Detta var så otroligt kul så ni anar inte. Först fick vi värma upp med lite yoga övningar och massera varandras axlar. Sen gjorde vi musik med boomwhackers (olika långa plaströr). Sen blev det riktigt häftigt. Då delades det ut trummar, maracas och alla möjliga roliga instrument till alla (kom ihåg att vi var över 200 personer). Så spelade vi zamba musik! Det hela slutade med att vi tågade ut ur tältet, spelandes och stälde oss ute på ängen och spelade i solskenet. Ni anar inte vilken häftig känsla detta var. Verkligen en upplevelse.

Dagen avslutades med lunch och tal av vd:n. Alla fick en kram och några små presenter.  Vilken fest!

När jag kom hem sov jag i 1,5 timme och sen spenderade jag kvällen i soffan, halvt om halvt vaken. 

Minna,Frida och Bea är laddade för fest

Party i tältet

Filosoferande över min nya frisyr

My sister from another mister -alltid vid min sida

Ett glatt gäng. Jessica, Sara, Ida & Peter.

t-shirten som alla fick i olika färger

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback