Värk efter träning

Idag har jag stundvis pustat och stånkat som en gammal tant.  Varför då undrar ni då så klart? Jo, det ska jag berätta. Igår var det dags att köra igång träningen igen. Vi började lite "lätt" med skivstång/kondition. Jag är ju helt slut efter uppvärmningen typ, för nu var det ett bra tag sedan jag tränade. Men det är ju så kul! Härlig känsla att komma igång igen.
Men idag känns det, kan tänka mig att det kommer kännas imorgon också. Mer pust och stånk med andra ord. Trappor, framåtböj och skratt är inte att rekomendera.

Annars så jobbar jag på, förra veckan hade ju konferens, så då hade man mycket när man kom tillbaka till datorn. Nu har vi ett par sjuka så vi fortsätter med att ha mycket att göra. Kul att man håller sig sysselsatt hela dagarna, eller hur?  Är bara så trött på kvällarna. Jag var dock sjukt effektiv precis när jag kom hem från jobbet idag. Jag satte igång diskmaskinen, diskade det som inte fick plats i den, sorterade tvätt, plockade med massa gammal post och lagade mat. Duttigt! Nu ligger jag dock i soffan och tittar på tv, som det förövrigt inte är något bra på. Man kanske skulle lägga sig och läsa istället... eller titta på dålig tv, det brukar ju bli så. Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback