6 juni 2011

Som jag skrev i förra inlägget så skulle vi upp tidigt idag. Radion gick igång tidigt, men sen låg vi och halvsov en timme innan vi tog oss upp och åt frukost. Nu när vi har haft så varma dagar så har det varit perfekt att äta frukost i skuggan på verandan. Önskar man kunde göra det varje dag, men det är inte lika skönt vid halv sju på morgonen.

Hur som helst så har vi varit sjukt effektiva idag! Vi har städat hela huset, vi var klara vid lunch så då firade vi nationaldagen med att äta sill och potatis. Svensk färskpotatis faktiskt. Hur gott som helst!  M föreslog sen att vi skulle åka iväg och gå på en promis, i det väldigt varma vädret. Puuhh! Det var skönt men uj uj så varmt det var. Jag var så där lagom illröd i ansikitet som man kan bli om man motionerar.

Inte nog med att vi fått allt detta gjort så fick jag, när vi kom hem äntligen tummen ur och fortsatte med målandet av våra solstolar som vi fick i present förra året. Det tog liksom stopp förra året, halvvägs ungefär. Nu tog det två timmar att måla ena sidan av båda stolarna och båda fotpallarna. Två till så är jag snart klar. Sen ska jag hitta perfekt dynor till dem och sen kan vi sitta och läsa under skuggan av äppleträdet på semestern. Underbart!

Resten av kvällen tillbringas i soffan med största sannolikhet, mina fötter och ben är lite trötta efter helgens alla bravader. Sen ska det bli skönt att lägga sig i den renbäddade sängen och sova ett par timmar innan det är dags för jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback